Vértestvérek (Vámpírok)
Eriol--Fejes Viktor 2005.02.05. 11:34
A helyi Káinitákról elmondhatjuk, hogy Budapest teljes sötét oldalát az uralmuk alatt tudhatják, vagy ha nem, hát legalábbis jó úton vannak ennek eléréséhez. A Kamarilla tudomása szerint az Elátkozottak népessége a hivatalos maximumon (20 főn áll ugyan, de mindenki engedelmesen követi a Tanács utasításait. Hogy ez nem egészen úgy van, arról a Rozsdaövezetben egyre gyakrabban előkerülő vértelen hullák tanúskodnak (ezt viszont Walter, a Tremere-klán helyi vezére nehezen bár, de mindezidáig sikeresen leplezte a Herceg elől).
A két legjelentősebb nemzetség, a Ventrue és a Tremere (8, illetve 11 taggal) látszólagos békében él egymás mellett, a Tanács az ő három-három küldöttjükből áll. Rajtuk kívül egy Caitiff, egy vándor Gangrel, és egy illegalitásba vonult Nosferatu van még. Lássuk a fontosabb személyiségeket:
Heinrich, Budapest hercege
Klán: Ventrue Természet: Hagyományőrző Viselkedés: Ítélkező Generáció: 9.
Tulajdonságok:
Fizikai: Erő 2, Ügyesség 3, Állóképesség 3 Szociális: Karizma 4, Manipuláció 5, Megjelenés 4 Mentális: Észlelés 3, Intelligencia 4, Érzék 3
Képzettségek: Éberség 3, Kézitusa 2, Kitérés 4, Megfélemlítés 4, Irányítás 5, Illemtan 5, Lőfegyverek 1, Közelharc 4, Bürokrácia 3, Politika 5, Pénzügy 4, Jog 3, Nyelvismeret 2, Okkultizmus 3
Háttér: Szövetségesek 3, Anyagi háttér 5, Kapcsolatok 3, Nyáj 5, Befolyás 3 Diszciplínák: Uralom 4, Szívósság 4, Jelenlét 5 Erények: Lelkiismeret 1, Önuralom 3, Bátorság 2 Emberség: 3 Akaraterő: 7 Vértartalék: 14
Heinrich a Ventrue nemzetség mintapéldánya, idős, rezignált, hidegfejű vámpír. Évszázados német-osztrák tartózkodás után helyezte ide a Kamarilla, a lelke mélyén még mindig visszavágyik Bécsbe (talán ez is hozzásegíti, hogy bizonyos távolságtartással, sőt, enyhe undorral kezelje az itteni ügyeket). A klasszikus hercegi feladatok nehezednek a vállára: fenn kell tartania az egyensúlyt a Tanácsban, óvnia a Maszkarádét, és felügyelnie a lázadó szellemű Anarchokat. A legújabb probléma a Megtisztító Szent szektájának erősödése (lásd lent), amely már kezd jelentős akadályokat gördíteni a rozsdaövezeti vadászat elébe. Heinrich vadászterülete egész Budára kiterjed, de ezt ő már nem, csak nemzetségének fiatalabb leszármazottai használják.
A herceg a Fekete erdő szélén, egy omladozó udvarházban lakik kilenc Ghoul szolgájával, akik egyébként - gazdájuk évtizedes mentális elnyomásának köszönhetően - szellemileg már teljesen lepusztultak. Otthonából nemigen mozdul ki, még a Tanács gyűléseit is itt hívja össze. Vadászni sem jár, Ghouljai vagy vámpírszolgái hordják elő a soros áldozatot (a békásmegyeri munkások közt van egy nagy és gyanútlan nyája). Vagy ritkán (kb. tíz évenként egyszer) meglátogatja a felső tízezer valamely összejövetelét; az ilyen alkalmakat arra használja, hogy erősítse pozícióit a halandók közt, vagy uralma alá vonjon egy gondosan kiválasztott előkelőséget.
Mivel halandó életének fénykora a XVII. század elején zajlott le, nagy szenvedélye az e korból származó műkincsek gyűjtése; néha még egy-egy szolgáját is elküldi a fontosabb árverésekre. Ha csak teheti, korhű ruhákat hord, csak halandókkal való találkozásai előtt vesz fel valamilyen elegáns, mai öltönyt. A vámpírlétet elég jól viseli. Kezdetben persze megrázta az Átváltozás, de az idő múlásával megtanulta filozofikusan szemlélni; amióta pedig hercegi rangra emelkedett, felelősségteljesen, szinte atyai gondoskodással viszonyul a Fajta sorsához.
Idézet: "Bizalmatlan tekintete megsért, barátom! Tényleg vörösbor."
Walter, a Tanács tagja
Klán: Tremere Természet: Cselszövő Viselkedés: Alkotó Generáció: 11.
Tulajdonságok:
Fizikai: Erő 2, Ügyesség 3, Állóképesség 4 Szociális: Karizma 2, Manipuláció 4, Megjelenés 2 Mentális: Észlelés 4, Intelligencia 5, Érzék 4
Képzettségek: Éberség 4, Közelharc 1, Kitérés 2, Rászedés 4, Illemtan 3, Nyomozás 4, Nyelvismeret 4, Orvostudomány 2, Okkultizmus 5, Vámpírtan 3, Mágiatan 2
Diszciplínák: Jelenés 5, Uralom 2, Taumaturgia 5 Rituálék: Lángok Csábítása (Lure of the flames), Tudatmozgás (Movement of the mind), Időjárás irányítás (Control weather), a Szent Menedék Védelme (Defense of the sacred haven), a Favégzet elhárítása (Deflection of the wooden doom), Gargoyle teremtés (saját 5. szintű varázslat)
Háttér: Erőforrások 3, Összeköttetések 3, Hívek 4 Erények: Lelkiismeret 1, Önuralom 4, Bátorság 1 Emberség: 4 Akaraterő: 7 Vértartalék: 12
Walter szintén német földről ideszármazott Tremere-vámpír; klánjának helyi vezére. Ő is nemzetsége elveihez tartja magát, melyek szerint a Fajta gyengeelméjű és képtelen önmaga irányítására, a józan ész és a túlélés tehát azt diktálja, hogy át kell venni felette az uralmat. A Herceg előtt ezidáig sikeresen alakítja a hűséges alattvalót. Tervei szerint a nagy hatalomátvételt egyrészt varázshatalma megnövelésével, másrészt egy hadseregre való illegális Gyermek teremtésével fogja majd megejteni. Egyelőre mindkét ügy szépen halad, az egyik túlságosan is: a befertőzéshez foglyul ejtett halandó ifjak közül páran az Átváltozás rituáléjának végén meglógtak, és elviharzottak az éjszakába. Nos, eltompult utcai punkoktól még józan korukban sem lehet túl sok önfegyelmet várni; képzelhető tehát, mit művelnek ugyanők vámpírként. Ölnek, pusztítanak, iszonyatos orgiákkal állnak bosszút a világon, és főleg nemigen aggódnak amiatt, hogy egy félig-meddig kiszívott áldozatban vajon maradt-e még élet. Ennek eredményeként a Káiniták népessége fékezhetetlenül nő. Hogy pontosan hányan vannak, azt Walter maga már méricskélni sem igen meri; tanácsadói szerint kb. 200(!) körül lehetnek. Nyilvánvaló, hogy a Maskarádé ilyen körülmények közt bármikor összeomolhat, Walter pedig ideje nagy részét kénytelen Gyermekei véres nyomainak eltakarításával tölteni. A mágiával már több szerencséje volt. Néhány kisebb rituálé rekonstruálásán kívül ugyan még nem ért el jelentősebb sikereket - egy kivételével: az az egy viszont tényleg jelentős: a Gargoyle-teremtés titka. Ennek leírását a klán egy régi könyvében találta, és rögtön használatba is vette a Mátyás-templom vízköpőszobrain (részletek alább).
Walter főhadiszállása egy előkelő, belvárosi bérház, amely teljes egészében Tremere tulajdonban van. Itt található a nevezetes könyvtár (benne pár igazi varázskönyvvel); az alagsorban pedig rejtekhelyek, kiképzőtermek vannak. A halandók megnyugtatására nappal az emeleti lakosztályokat Ghoul családok népesítik be.
Idézet: "Nézz körül, hülye ifjú, és világosodj meg! Mit gondolsz, szolgáim miért terítettek mindenhová ezüst evőeszközökkel?"
Sevirius
Klán: Gargoyle Természet: Alattvaló Viselkedés: Konformista Generáció: 12.
Tulajdonságok:
Fizikai: Erő 5, Ügyesség 4, Állóképesség 6 Szociális: Karizma 2, Manipuláció 1, Megjelenés 0 Mentális: Észlelés 3, Intelligencia 2, Érzék 3
Képzettségek: Atlétika 4, Kézitusa 5, Éberség 2, Irányítás 2, Közelharc 5, Kitérés 4, Megfélemlítés 2, Lopakodás 1, Rejtőzés 4, Városismeret 1
Diszciplínák: Őserő 4, Szívósság 5, Viscaretika 6 (ld. Vampire Storyteller's Handbook)
Röviden összefoglalva:
1. A Csarnok Suttogása (Whispers of the Chamber): hallás pár szobányi távolságról 2. Kaméleonbőr: Álcázás (+5 a Lopakodásra). 3. A Kastély Hangjai (Voices of the Castle): mint fent, az egész épületben. 4. Terra Bilincse (Bond with Terra): beolvadás kőbe, betonba, aszfaltba. 5. Kőerő (Stonestrength): +1 Életerő, tűzsebzés feleződik. 6. Sziklaszív (Rockheart): cövekeléshez min. 7-es Erő szükséges. 7. Sötét Szobor (Dark Statue): teljes mozdulatlansággal megvéd a napfénytől.
Háttér: Szövetségesek 2, Összeköttetések 2. Erények: Lelkiismeret 0, Önuralom 2, Bátorság 4. Emberiesség: 0 Akaraterő: 5 Vértartalék: 11
Sevirius a feje annak a kis, különös új vérvonalnak, amelyet Walter egy Tremere-ősének nemrég előbányászott ismeretei alapján teremtett. A nemzetség neve Gargoyle (Vízköpő), tagjai a gólemek sziklaszilárd erejét és a Nosferatuk szépségét egyesítik. Lelkük nincs sok (egy homunkulusznak ez amúgy is csak teher lenne), épp emiatt hatékony orgyilkosok és őrzők. Saját, velükszületett Diszciplínájuk a Viscaretika.
Sevirius társaival együtt a Mátyás-templom vízköpőiből jött létre, teremtőjük ugyanis (talán idő - vagy anyaghiány miatt, esetleg bűnös vigyázatlanságból) pont egy ilyen, viszonylag Feltűnő helyen animálta őket. Nappal arra járó, élesebb szemű karakterek 9-es Érzékelés dobással észrevehetik a szobrok eltűnését (a Vízköpők, lévén félig vámpírok, az egy Seviriust leszámítva még mindig nem bírják a fényt), különösen nagy szerencsével pedig még azt is megfigyelhetik, amint egy-egy holdfényes éjszakán előrajzanak odúikból, kiterjesztik szárnyaikat, és felrepülnek.
A hat Vízköpő jelenleg Walter saját háziseregeként szolgál. A vezér, Sevirius legtöbbször csak a célpontokat követi nyomon, az aprómunkát alárendeltjei végzik. Óvatos használatukkal egy-kettőre üldözési mániába kergethetjük a játékost: igen borzadályos lehet pl., ha az ember minden éjjel máshol száll meg, a szemközti ház homlokzatáról mégis mindig ugyanaz a szobor bámul le rá...
Idézet: "Rossz híreket hoztam a gazdámtól."
A nemzetség többi tagja egyébként ugyanolyan, mint Sevirius, de Viscaretikában 4. szintűek.
Nathaniel
Nemzetség: Nosferatu Természet: Magányos Viselkedés: Gondoskodó Generáció: 12.
Tulajdonságok
Fizikai: Erő 2, Ügyesség 3, Állóképesség 4 Szociális: Karizma 2, Manipuláció 3, Megjelenés 0 Mentális: Észlelés 3, Intelligencia 4, Érzék 4
Képzettségek: Éberség 4, Kézitusa 1, Kitérés 1, Lopakodás 5, Biztonsági rendszerek 3, Álcázás 4, Nyelvismeret 3, Természettudományok 4, Humán tudományok 3, Okkultizmus 4, Mágustan 3, Vámpírtan 3, Pszichológia 2, Városismeret 2.
Diszciplínák: Fátyol 4, Gyorsaság 2, Szívósság 3. Háttér: Anyagi háttér 3, Kapcsolatok 2 Erények: Lelkiismeret 4, Önuralom 4, Bátorság 3 Emberség: 8 Akaraterő: 8 Vértartalék: 11
A város Káinitái közt Nathaniel a nagy kívülálló. Eddigi teljes vámpír-létét a másik két hatalmasság, Walter és Heinrich elől bujdokolva töltötte, ami nemzetségét figyelembe véve érthető. Halandó korában lelkes amatőr okkultista volt; igazi meggyőződéssel kereste a Másik Világ nyomait, s a végén meg is találta, bár nem ilyennek képzelte. Egy hozzá hasonló, magányos Nosferatu csapdájába esett, aki áthúzta a Sötét Oldalra, és engedelmes Gyermeket nevelt belőle.
Nathaniel már azelőtt is elég emberkerülő volt, az Átváltozás tehát nem érintette súlyosan. Kikérte mestere véleményét, és folytatta ott, ahol abbahagyta: okkult könyvtárát apránként lehordta tágas csatorna-lakosztályába, nagy vitákat csapott rokonlelkű sírontúli filozófusokkal. Általában igen tanulságosnak találta ezúttal a másik oldalról megtapasztalni a dolgokat. Épp belerázódott a vámpíréletbe, amikor teremtője eltűnt (egy rozsdaövezeti Anarch banda ölte meg).
Magára maradva egy ideig kétségbeesetten tétlenkedett: Új életcélját a Golcondában találta meg (ez a vámpírok "nirvánája", egyensúlyi állapot a Szörnnyel), és nem csalódott annak ellenére sem, hogy hatvan évnyi kutatás után még csak alig egy-két gyakorlati információja van róla. Tudja, hogy a belső béke csak az elhivatottaknak való. Idegenekkel nem szívesen találkozgat; ha teheti, legalább három összekötőn, csöveseken, utcai küldöncökön keresztül lép velük kapcsolatba. A Sötétség Világának lakóiban csak potenciális gyilkosokat lát (saját és mestere sorsát tekintve erre mondjuk meg is van az oka), a halandók pedig, mivel közelségük felébresztheti a Szörnyet, szintén veszélyesek. Miután távlati célja a Golconda elérése, pedánsan ügyel minden cselekedetére; embert nem ölt, nem is fog. Táplálkozási célokra külön patkánytenyészete van.
Idézet: "Miért szívom patkányok vérét? Azok még soha nem könyörögtek az életükért."
|