:: Allvampire ::|::A sötétség lényei, rejtélyei::
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Itt az idő...
 
Lények
 
Szerepjátékok
 
Filmek
 
Kamarilla
Kamarilla : Mi a Kamarilla?

Mi a Kamarilla?

Fejes Viktor--Eriol  2005.01.27. 10:32

A Kamarilla a XV. században jött létre, hogy az Inkvízició hatalma ellen egységbe fogja a vámpír-társadalmat. Vasskeze alatt a Maszkabál Hagyománya bizonytalan javaslatból a vámpír lét-nemlét alapkóvévé változott.

A Kamarilla a XV. században jött létre, hogy az Inkvízició hatalma ellen egységbe fogja a vámpír-társadalmat. Vasskeze alatt a Maszkabál Hagyománya bizonytalan javaslatból a vámpír lét-nemlét alapkóvévé változott. A Kamarilla mind a mai napig a Maszkabál megőrzésén, a Vértestvérek és a Csorda közti közti megtartásán és a legfőbb ellenségnek tekintett Szabbat megtörésén dolgozik. A Kamarilla magát tartja a Vértestvérek igazi társadalmának, és ebben részint igaza is van. Ez a világ élőhalottainak legnagyobb szektálya. Származásától függetlenül a leg több vámpír a Kamarilla tagjának valhatja magát - voltaképpen a kamarilla már úgy véli, minden vámpír a fennhatósága alatt van, akár akarja, akár nem. Időről időre a szerta megpróbálja kiterjeszteni hatalmát a vámpírlét egyéb területeire is - de mindahányszor rácsapnak a kezére szemtelensége miatt. A Hercegek nem tűrnek beleszólást vá-rosuk ügyeibe, az ódon Matuzsálemek nem nézik jó szemmel , hogy a fiatalság is belekontárkodik a Dzsihadba. A Végén a Kamarilla mindig visszajut oda, hogy a Maszkabál védelmén és a vér for-rásának biztos együttélésén munkálkodjon. A Kamarilla elvben minden vámpír előtt nyított, tekintett nélkül vérvonalára, de valójában legin-kább a hét alapító klán tagjaiból áll. Az ő tagjaik közül kerül ki a Kamarillát irányító Belső Kör is. A más vérvonalakból származó vámpírok ugyan részt vehetnek a gyűléseken, de általában meg sem halgatják őket. Az Anarch Felkelés után a Kamarilla a leghatározottabban a Szabbat ellen fordult, önmagát vélve az egyetlen erőnek, amely megakadályozhatja, hogy elszabaduljon a pokol. A Kamarilla megőrizte a Maszkabált, védte az övéit, míg a Szabbat eldobta magától a hagyományokat és mindent ami szent, csak hogy táplálja Gyehenáról szóló vad álmait. Az önfejüség megengedhetetlen luxus hábo-rús időkben. A Kamarilla szilárdan hiszi, hogy aki nem vele van az csak ellene lehet. talán épp az aggodalmaskodó öregekből álló elit miatt bizony nem kevés ellensége akad. A modern éjszakákban a Kamarillla korántsem az az óriási hatalom, aminek támogatói beállítják. Az öregek hatalmukba kapaszkodnak, nem adják át helyüket az új, de értő nemzedéknek. A fiatal vámpírok nem találják a helyüket a rendszerben. Bár nekik kell büntetéssel fenyeget, ha elbukná-nak netán. Az ancillák a két réteg közt ragadtak, nem fordulhatnak sem az öregebb, sem a fiata-labb vámpírokhoz segítségért; az Ifjakkal közösködni lealacsonyító, az öregek pedig könnyen szemtelenséggel, hatáskörük túllépésével vádolhatják őket, ha hozzájuk húznak. A Kamarilla vezető köreiben sok olyan öreg vértestvér él, aki nem igazán tud mit kezdeni a mo-dern technológia vívmányaival. A mobiltelefon, a laptop számítógép, a reflektor, a foszforgránát mind-mind idegen tőle, nem úgy, mint a fiatalabb vámpíroktól - és a mai világban bizony nagy hát-rányban vannak ezek a se telefont, se rádiót rendesen használni nem tudó káiniták. Ha feladnák a pozítciójukat és a hatalom termein kívül találnák magukat, a Kamarilla támogatása nélkül igen ha-mar célpontokká válnának. Az utcákat a vérükre éhes, legmodernebb vívmányokkal felfegyverke-zett ancillák járják, és egy elmaradott vámpír több szempontból is hihetetlen idejétmúlttá válhat... Félelmükben ezért hamar megölik az öregek a fiatalok legjobbjait, hátha veszélyt jelenthetnek rájuk egy nap. A végeredmény nem más, mint egy önpusztító szervezet, ami bizony egy szép este nagyon megbánhatja még a tévedését. Az Ítélethozók Ezt a hét nagyhatalmú vámpírt, a Kamarilla bíráit a Belső Kör a szekta szemének, kezének, és ha kell, öklének választotta. A Belső Kör után az Ítélethozók a Kamarilla és a Vértestvérek hatalmá-nak egyetlen és igaz letéteményesei. Csak ők ítélkezhetnek a Hagyományok ügyében. Felettük már nem áll senki más. Az Ítélethozók mondják ki a büntetést azokra, akik súlyosan megszegték a Hagyományokat- és akik felett ők ítélnek, azok számára nem marad remény. Ítélethozatalkor ösz-sze kell hívniuk a konklávét, de ahogy az idő múltával hatalmuk egyre nőtt, ez a szokás lassan a feledésbe merült. Pedig bármikor összehívhatják, akár azért, hogy egy szabályt megerősítsenek, akár, hogy segítsék döntésében bizonytalan társukat. Egy Ítélethozó tizenhárom évig szolgál, döntéseit ccsak egy társa kérdőjelezheti meg. Ha komoly-ra fordul a vita, a küzdő felek vagy egy kívülálló Ítélethozó konklávét hívhat össze az ellentét el-simítására. És ha mégis úgy dödnt a két vetélytárs, harcban döntik el, kinek van igaza, kevés Vér-testvér kerülheti el, hogy ki- és felhasználják a pokoli küzdelmekben... küzdelmekben... Sok vámpír, öreg és fiatal egyaránt, nehezen viseli az Ítélethozók uralmát, az ezzel járó vissza-éléseket pedig egyik sem szenvedheti. Persze álmodozni sem álmodoznak arról, hogy nyíltan szembeforduljanak a hihetetlenül erős, hihetetlenül öreg vámpírokkal. Igaz, egy-egy megrázó kivétel mégis akad, 1997-ben ismeretlentetesek meggyilkolták Petrodont, a Nosferatu Ítéletho-zót. Hogy a Dzsihad melyik ága állhatott az események hátterében, vagy hogy ez az Ítélethozók elleni merényletsorozat nyitánya volt-e, azt senki sem tudja. Megjegyzés: 1998-ban a Gangrel klán kilépet a Kamarilla politikai életéből és független klán-ként mükődik tovább, ebből kifolyolag a Gangrel ítélethozó elvesztete az addig betötött pozítcióját. Dark Angel konklávék A konklávé a Kamarilla politikai életének csúcspontjai. Egy amerikai Vértestvér úgy jellemezte Gyermekének, mint "egy Házbizotsági ülés, a Legfőbb Bíróság és egy sörsátor egybegyúrva". A konklávé a Kamarilla alá tartozó vámpírok legfelsőbb bírosága, a Kamarilla jövőbeni viselke-dését felügyelő választógyűlés, egyszersmind alkalmat ad a Kamarilla meghatározó elvének, a Maszkabálnak, valamint a Vértestvérek és a Csorda viszonyában felmerülő kérdések fölötti döntések megerősítésére. Mindenki (és a Vértestvérek közül bárki) elmehet a konklávéra. Éppúgy tarhat pár óráig, mint husszó hetekig, az othonául szolgáló városnak ez fel sem tünik (legfeljebb, hogy az átlagosnál több szállóvendég érkezik a hotelekbe). Persze ezeken a gyűléseknek megvannak a maga veszé-lye, ennyi vámpír egy helyen, sokan közüllük erősvérű Öregek - csábító célpont a Szabbat vagy a diablerie hiveinek. A legtöbb résztvevő csak pár nappal a konklávé kezdete előtt tudhatja meg, voltaképp hol is lesz a gyűlés. konklávét csak az Ítélethozók hívhatnak össze, és ők is csak a legindokoltabb esetekben. A konklávét általában az ügyben leginkább érintett vidéken tartják, vagy valami jelentős központ-ban, ha a probléma földrajzi határokat is átlép. a konkávéra egybesereglett vámpírokat gyüleke-zetnek hívják. bárki felszólalhat amennyiben szavazattal rendelkezik az ügyben. Konklávét általában nagyhatalmú egyének (például Hercegek) vagy a Hagyományok csúfos megtörésének ügyében hívnak össze. A konklávén bármelyik Vértestvér felhozhatja sérekmei és elvárhatja, hogy azokat orvosolják. Egy herceg kérheti a Hagyományok enyhítését, hogy job-ban szembe tudjon a Szabbattal vagy az Arachokkal, vagy hogy ezzel esetleg esetleg két öreg egész várost veszélyeztető viszályát csitítsa. A konklávé hajtóvadászatot indithat egyes szemé-lyek után, még ah az a herceg is, de fel is menthet pozítciójából egy-egy túl hatalmassá vált Her-ceget, hiszen ez a Kamarilla féltékenyen őrzőtt joga. Bár herceget Ítélethozó nem távolíthat el helyéről, a konklávé összhívásával könnyen lemondásra kényszerítheti. Minden olyan tervnek ,ami a Hagyományok súlyos megszegésébe torkolhat, a konkávé elé kell kerülnie, hogy ott megvitatssák, és a helyes utat választva elkerüljék a kapkodást, utólagos bün-tetéseket. A konkávé értelmezi a Hat Hagyományt, módósításokat javasolhat és precedenseket teremthet. Számtalan herceg kért már a Hagyományokkal ellenkező jogokat a kezelhetelen Vér-testvérek megfékezésére. A Perbe idézett Vértestvérek megvétózhatja a döntést, és próbatételt kérhet. A próbatételként bármilyen lehetetlen feleadatot kaphat, melyet időre kell teljesítenie, különben az Ítélethozó szablya ki végleges büntetését. Ha a Vád túl súlyos ahhaoz, semhogy próbatétellel megválthason, a Bünöst vádlói egyike párbajra hívhat ki. Akár a próba tételnél, a párbajnál is bármilyen megkötések élhetnek:rituális fegyverek, mind két fél szemének bekötése, a Diszciplí-nák használatának tiltása, stb. A konklávé után a Hercegek általában megjutalmazzák az őket támogatókat, míg az ellenszegü-lőket megbüntetik. Sok vámpír Hercege haragjától félve ezért már a konklávé ideje alatt lezárja ügyeit, és új lakóhely után néz. Mások kihasználják az alkalmat, hogy közelebb férközhesenek urukhoz, és remélik, "hűségükért" busásjutalom vár. A konklávékat persze nem csak veszély helyzetekben híják össze. Néhány Ítélethozó évente hív össze ilyen gyűlést, hogy az érdeklődő Vértestvérek találkozhassanak és megbeszélhessék az elmúlt év tapasztalatait. Az elmúlt évtizdben a Toreador Ítélethozó a Hallween előtti hétvégét jelölte ki az évi konklávé időpontjául, New Orleansban pedig három évente tartanak nagygyű-lést. Ezek rendszeresen megtartott találkozók alkalmat adnak a Kamarilla a szekta ügyeinek részletes megvitatására, és azonos klánba tartozó, azonos állásponton lévő Vértestvérek egy-másra találására, a társadalmi élet felpezsdítésére. Azonban a szekta ellenségeinek felbátorodá-sa óta sokan tartanak attól, hogy éppen ezen nyílt konklávék egyikére fog lesúlytani a bosszú-csapás. A Belső Kör A Belső Kör a Kamarilla agya. Tagjai tizenhárom évenként ülnek össze Velencében, hogy meg-határozzák a vámpírtársadalom útírányát - bár amennyire a halhatatlan ragadozók serege befo-lyásolható. MInden klán csak egy képviselőt küldhet. Általában a klán legidőssebb tagja megy, minthogy a klán szavazatát csak ő adhatja le. Mások is eljöhetnek a gyűlésre és szót is kaphat-nak, de a végsőszavazáson csak az öregek vesznek részt. A Kör egyik legfontosabb feladata az Ítélethozók kijelölése. Mindegyik klánból egy Ítélethozó választanak. Ez hossza, nehézkes folyamat, mível a klánok mind a legjobbjukat szertnék bejut-tatni. Végül azonban gyakorta fiatal vagy határozatlan Ítélethozókat választanak meg, akik ti-zenhárom éves terminusuk alatt alig csinálnak valamit. A megválasztott jelöltek általában csak súlyos kompromiszumok eredménye ként foglalhatják el helyüket, sőt az is megesik, hogy olyan homályos múltú Vértestvéret választanak a posztra, akit a Kör (egyetlen erényeként) könnyen befolyásolhatónak tart. Ez utóbbiak közül sokan meglepően határozottnak bizonyulnak, nem egyszer az őket megválasztók ellen fordulnak.

 
Zene
 
Naptár
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Linkek
 
Számláló
Indulás: 2005-01-15
 
Rejtélyek
 

Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!